کشف جذاب‌ترین دستگاه لیزر بخش کاغذ

بدیهى‌ترین داده‌ای که در Heat Map مشاهده می شود , مقدار دقت یوزرها به بخش‌هاى متعدد ورقه است دستگاه لیزر که از آن می توانید بفهمید که کدام بخش بیشترین تعامل را با یوزرها تولید کرده .

برای مثال , بررسى هیت مپ صفحه‌ى سوالات رایج , مطرح ترین سوال ذهن یوزرها را نشان خواهد بخشید ( ولی در صورتی آن سوال باطن سوالهای مرسوم باشد! دستگاه ایران روتک لیزر #41; این سوال دستگاه لیزر حاکی از یک نبود در پباده سازی است که نمود جواب بدین سوال در طراحی دوباره , وب‌سایت و یا نرم افزار شما را بهبود می‌بخشد .
مطلب ای با موضوع : ۱۵ ایده برای طراحی لندینگ پیج ( LANDING PAGE ) میتواند دستگاه لیزر به شما کمک کند

هیت مپ‌ها در صفحات کمیپن‌ها و یا به طور کلی صفحاتی که حاوی یک سری پیام دستگاه لیزر مختلف میباشند نشان میدهند دستگاه لیزر که کدام بخش از صفحه‌ى شما براى کاربران جذاب‌تر است . دستگاه لیزر این جذابیت میتواند بخاطر طراحى خوب , ارزشی که به کاربران می‌دهید , نوع نوشتار و یا دکمه‌های فراخوان موءثر بوجود آمده باشد .

هیت مپ

این هیت مپ صفحه‌ی خرید وب سایت فیلیمو است . همان گونه که انتظار می‌رود نسخه‌ی مجانی بیشترین طرفدار را داراست .
آیا هر مکان دقت بیشتر بود یعنى جذاب تر است؟

هیت مپ

تصویر سمت راست هیت مپ کلیک و سمت چپ هیت مپ اسکرول است

لزوما نه! به هیت مپ بالا نگاه نمائید , بخش آلبوم تصاویر محصول از شدت گرما داره میسوزه , ولی وقتی این بخش را تحلیل کردم متوجه مشکلی در طراحی شدم : یوزرها مجبورند برای والا کردن تصاویر , اولیه روی یک تصویر کلیک کرده آن‌گاه تصویر را ببندند و تصویر بعدی را بگشایند . دراین مورد در‌حالتی که بعداز گشوده شدن تصویر بزرگتر , کلیه تصاویر هم دیده می‌شدند , یوزرها به راحتی می‌توانستند تصاویر را عوض نمایند . برای حل این قضیه می‌توان با کلیک روی هر تصویر , این گونه را سفارش کرد .

هیت مپ
۲ . مقایسه موادسازنده مشترک در صفحه های متفاوت


جذابیت و توان بررسی تجربه کاربری ( User Experience ) زمانی است که بتوانید داده‌های متعدد را باهم مقایسه و ترکیب نمائید تا به شعور جدیدی از یوزرها برسیم .
گاهی وقت‌ها بایستی هیت مپ صفحات متفاوت را باهم مقایسه نمائید , این مقایسه داده ها متعددی از اهمیت موادسازنده مشترک در صفحات متعدد به شما خواهد اعطا کرد . به تصویر تحت توجه کنید :

هیت مپ

این دو هیت مپ از خبرنامه‌ی یک وب سایت فروشگاهی است که در دو صفحه‌ی نخستین و صفحه‌ی محصول گرفته شده . تحلیل عنصرها مشترک در صفحات متعدد به ما نشان میدهد که در هر برگه کاربران دنبال چه چیزی میباشند و ما بایستی روی چه موضوعی در طراحی آن صفحه ها تمرکز کنیم .
همان طور که از این هیت مپ معین است یوزرها علاقه‌ای به خبر نامه در صفحه‌ی محصول ندارند و همانطور که در نمونه گذشته دیدیم , کاربران در صفحه‌ی محصول عشق و علاقه متعددی به تصاویر و اطلاعات محصول دارا‌هستند و احتمال دارد با حذف مجله درین صفحه تمرکز یوزرها بیشتر در سوی تکمیل خرید برود .
نوشته‌علمی ای با زمینه : تبلیغات کلیکی از دید دستگاه لیزر می تواند به شما کمک کند
۳ . مقایسه خلق یوزرها تازه و کاربران قدیمى

مقایسه‌ی کاربرانی که برای اولین بار به وب سایت ما آمده‌اند با کاربران کهن هم اطلاعات متعددی به ما می دهد . ممکن است یک تغیری برای یوزرها تازه اثرگذار و تاثیرگذار باشد البته برای کاربران دیرین سبب تغییر‌و تحول عادت بشود و نقص‌ ساخت نماید .

هیت مپ

مقایسه هیت مپ خبرنامه در وضعیت New Users و Returning Users

به محاسبه روزنامه برگردیم و از حیث New Users و Returning Users باز‌بینی کنیم .
همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید خبر نامه صرفا برای یوزرها تازه اثرگذار است و فقط ۱۰ % از کل افرادی که از خبر نامه فایده میکنند Returning Users هستند . میتوانیم با حذف خبر نامه برای کاربران دیرین و استعمال از فضای ایجاد شده تعامل یوزرها کهن را ارتقا دهیم .
۴ . کشف ایرادات در پباده سازی عناصر کاغذ

در طراحی با افزودن موادتشکیل دهنده گرافیکی اضافی که معمولا مورد علاقه گرافیست‌ها و تیم‌های مارکتینگ است , حواس کاربران را از انگیزه حیاتی پرت میکنیم و سبب ضعیف شدن دکمه‌های فراخوان و قدرتمند شدن بی‌مورد برخی از موادسازنده خوا‌هیم شد که خیر به تجارت ما و خیر به راحتی کاربران کمکی خواهد کرد .

مثال : در این رابطه از پباده سازی فرم خبرنامه‌‌ایست که از اول نوشته همراه ما بود :

هیت مپ

این خبر نامه دکمه‌ی ثبت داده ها ندارد و دکمه‌ی زن و مرد , هم نقش تشخیص جنسیت کاربران و هم نقش تثبیت اطلاعات را به عهده داراست . در نگاه اول بنظر دیدنی میاد و احتمالا فکر کنیم چقدر کاربردی که کاربر یک جنبش کمتر برای تثبیت در مجله بایستی انجام بدهد . اما با تحلیل Heat Map نتیجه دیگه‌ای خوا هیم گرفت :

هیت مپ

عداد کلیک روی دکمه‌های زن و مرد ۴